Dzięki Rendin nie stracił 20 tys. złotych i odzyskał mieszkanie

Właściciel mieszkania w Poznaniu trafił na problematyczną lokatorkę - sprawa zakończyła się egzekucją komorniczą. Dzięki Rendin nie stracił 20 tysięcy złotych.

Data publikacji 31.10.2024

Zwodząca pana Wojciecha lokatorka wyprowadziła się po 7 miesiącach bez płatności - przy udziale komornika.

Gdyby nie Rendin, właściciel straciłby 20 tys. złotych, a cała sprawa pewnie nie skończyłaby się w tym terminie.

Pan Wojciech wynajmuje mieszkanie w Poznaniu. Od niedawna za pomocą Rendin. Nowa lokatorka, która trafiła do niego wyglądała w porządku. - Pani zrobiła dobre wrażenie. Sama pracuje w branży nieruchomości - mówi właściciel. Najemczyni przeszła także naszą weryfikację. Nie miała żadnych zaległych długów.


Lokatorka na początku płaciła wszystkie rachunki terminowo i relacje z nią układały się w porządku. - Były lekkie, dwu czy trzydniowe opóźnienia w płatnościach, ale to nie jest to, ani nie było, nic podejrzanego - mówi pan Wojciech.

Problemy zaczęły się w marcu - kiedy najemczyni nie zapłaciła czynszu za cały miesiąc. Dwukrotnie podawała terminy, kiedy spłaci zaległości. - Tłumaczyła się trudną sytuacją na rynku nieruchomości - i tym, że niestety nie ma prowizji za sprzedane mieszkania - mówi. Jednak do płatności nie doszło - lokatorka nie przekazała także płatności czynszu za kolejny miesiąc i za media.

Weryfikacja lokatora to usługa, którą oferuje wiele różnych portali - i którą można też, przy pewnym wysiłku - wykonać samemu. Jednak nie jest to rozwiązanie, które zapewnia stuprocentowe bezpieczeństwo. Rendin oferuje pakiet usług, które wzajemnie się uzupełniają - weryfikację, zabezpieczenie finansowe i wsparcie prawne. Poza tym także obsługę klienta.

Siedem miesięcy walki o własne mieszkanie

Już w tym momencie oczekiwania właściciel skontaktował się z Rendin i w porozumieniu z działem obsługi klienta naszej firmy wysłał do lokatorki dwa wezwania do zapłaty. Oba zostały nieodebrane. Lokatorka nie odbierała też telefonu.

W tym momencie zaczął działać już nasz dział prawny - kiedy w połowie kwietnia dowiedzieliśmy się, że lokatorka nie spłaciła długów, zasugerowaliśmy zakończenie umowy i uzgodniliśmy, że umowa zakończy się w terminie 31 maja. - Udało mi się skontaktować z lokatorką - mówi pan Wojciech. Zgodziła się na terminowe opuszczenie lokalu.

Wiemy, że w wypadku problemów w najmie należy działać przede wszystkim szybko i zdecydowanie - rozwiązanie ich może potrwać długo, dlatego opieszałość w działaniu może przełożyć się na kolejne miesiące, w których właściciel nie odzyska mieszkania i ponosi straty.

Niestety, okazało się, że w wyznaczonym przez właściciela terminie lokatorka nie opuściła lokalu. Poprosiła o kolejne dwa tygodnie przedłużenia terminu. - To już był kolejny raz, kiedy lokatorka mnie zwodziła, tak jak w wypadku wcześniejszego braku płatności, nie do końca już wierzyłem, że opuści lokal - wyjaśnia pan Wojciech. Jak mówi, tutaj jego obawy potwierdził prawnik z Rendin, który przygotował żądanie opuszczenia lokalu, które po natychmiastowym potwierdzeniu notarialnym zostało wysłane do lokatorki, żeby móc, w razie dalszych jej prób przedłużania sytuacji, kontynuować działania prawne.

- Lokatorka po dwóch tygodniach ani nie opuściła lokalu, ani nie odebrała przesłanych listem poleconym dokumentów. Okazało się, że w międzyczasie zmieniła numer telefonu, o czym nie raczyła wcześniej poinformować - mówi pan Wojciech.

26 czerwca dostał informację o odebraniu kolejnego listu wzywającego do opuszczenia mieszkania. Pozwoliło to na wszczęcie procedury komorniczej. Właściciel przedstawił Rendin rozliczenia związane z niezapłaconym czynszem i mediami. Pod koniec czerwca wynosiły one ponad 15 tysięcy złotych - razem z mediami.

Pod koniec sierpnia komornik ustalił datę eksmisji na 3 października. Po powiadomieniu o eksmisji lokatorka stwierdziła, że opuści lokal wcześniej, przed 30 września.

- Niestety po raz kolejny moja lokatorka nie dotrzymała słowa. Doszło do egzekucji. Dowiedzialem się także, ze lokatorka oczerniała mnie przed komornikiem, probując przedstawić się w korzystnym świetle -opowiada pan Wojciech.

Twój najem może być jeszcze bezpieczniejszy

Możesz wzbogacić go o

  • Indywidualne wsparcie prawne przed, w trakcie i po wynajmie

  • Rekompensatę za straty, których nie pokrywa ubezpieczenie mieszkania

  • Gwarancję zapłaty czynszu oraz innych opłat

Rendin pokrywa 20 tysięcy złotych za zaległy czynsz i media

Dla lokatora właściwie na tym historia się kończy - po przesłaniu protokołu zdania lokalu otrzymał od Rendin pieniądze w kwocie maksymalnego możliwego zabezpieczenia - 20 tysięcy złotych, które pokryje straty za 8-miesięczny czynsz i media.

- Samo mieszkanie nie jest na szczęście w złym stanie. Są jakieś drobne zniszczenia, spleśniałe jedzenie w lodówce. Drobne uszkodzenie zmywarki, którego nie zauważyłem przy zdaniu mieszkania - w zasadzie to wszystko. Na szczęście dzięki Rendin uniknąłem dużych strat. Tak naprawdę to, co pokrywam sam to zakup nowych naczyń, nowe zestawy kluczy i ta wspomniana naprawa zmywarki - mówi pan Wojciech.

Mężczyzna w garniturze ze smutkiem opierający się o ścianę w pustym pokoju.

- Jestem bardzo zadowolony z pomocy Rendin. Oczywiście były drobne zgrzyty, natomiast przede wszystkim wsparcie prawne w takiej ciężkiej sytuacji mocno mnie odciążało. No i pieniądze trafiły na moje konto nawet wcześniej, niż obiecuje Rendin - stwierdza właściciel mieszkania.

To przypadek, w którym doszło do egzekucji komorniczej - często tego typu sprawy nawet jeśli trafiają do sądu to nie ma problemów z opuszczeniem lokalu przez lokatora. W wypadku wynajmu przez Rendin często udaje się dzięki negocjacjom znaleźć np. nowe, tańsze mieszkanie, czy rozłożyć zaległe płatności na raty. W tym wypadku lokatorka nie była chętna do zmiany - i być może do końca liczyła na to, że sytuacja w jakiś sposób się rozwiąże. Niestety do tego nie doszło.

Z kolei sprawa dobrze też prezentuje jak całościowo działa nasz system jako całość. Nawet jeśli lokator, który do tej pory był osobą uczciwą i terminową, choćby ze względu na życiowe problemy stanie się niewypłacalny, czego nie da się przewidzieć choćby przy weryfikacji klienta, Rendin stara się doprowadzić do możliwie bezproblemowego zakończenia najmu i wesprzeć obie strony tak, żeby efekt był możliwie satysfakcjonujący.

Rendin to bezpieczny wynajem oraz gwarancja finansowa.

Profesjonalne umowy pisane przez prawników. Weryfikacja kandydatów na lokatora. Gwarancja płatności czynszu oraz ochrona aż 10 razy lepsza, niż z kaucją. Przekonaj się sam.

Zobacz też inne historie wynajmujących,
którzy uniknęli strat dzięki ochronie Rendin:

08.08.2023

Historia klienta:
Nieuczciwy najemca zrobił
aż 20 000 zł długu

Najgorsze, co może spotkać wynajmującego, to nieuczciwy najemca - zawodowiec. Taki, który podpisując umowę najmu, już dobrze wie, że zamiast normalnie regulować czynsz będzie żyć na jego koszt. Czy taka osoba wynajęła mieszkanie pani Anety? Oceńcie sami.

Oszczędność: 20 000 zł

Brak doświadczenia w wynajmie

08.08.2023

Historia klienta:
Imprezowy lokator
i szkody na 22 000 zł

Teresa to doświadczona wynajmująca, która ma w Warszawie kilka mieszkań na długoterminowy najem. Jej relacje z najemcami były zwykle pozytywne, choć spotkała też takiego, który zdewastował lokal, a wyprowadzając się zostawił po sobie zużytą prezerwatywę.

Oszczędność: 22 000 zł

3 lata doświadczenia w wynajmie

08.08.2023

Historia klienta:
Nierzetelni najemcy
i ochrona Rendin

Pan Jarosław wynajął mieszkanie parze, która po wyprowadzce zostawiła za sobą kosztowne w usunięciu szkody. To zwykle dla wynajmującego stracone pieniądze oraz nerwy, ale nie tym razem. Dzięki umowie najmu na Rendin szybko otrzymał on pomoc.

Oszczędność: 5000 zł

2 lata doświadczenia w wynajmie