5 złotych zasad Mieszkanicznika w wykonaniu Rendin

Mówienie o sobie wychodzi nam dużo gorzej, niż zabezpieczanie relacji najmu, jednak teraz mamy ważny powód. Znaleźliśmy się w zaszczytnym gronie nominowanych do nagrody Mieszkanicznik Roku 2022 w kategorii Innowacja Roku.
Data publikacji 16.10.2022
Treści w tym artykule mogą być nieaktualne!
5 złotych zasad Mieszkanicznika w wykonaniu Rendin

Misją Stowarzyszenia Mieszkanicznik, przyznającego tę prestiżową nagrodę uczestnikom rynku nieruchomości, którzy mają na niego najlepszy wpływ, jest cywilizowanie polskiego rynku najmu, a jednym ze sposobów na jej realizację, jest Pięciu Złotych Zasad Mieszkanicznika, których przestrzeganie redukuje ryzyko strat finansowych i pojawienia się problemów w wynajmie. Cele i misja Rendin są tu bardzo zbieżne, dlatego prezentujemy w jaki sposób pomagamy w wypełnieniu postulatów pięciu złotych zasad i mamy nadzieję, że skłoni Cię to do oddania na nas głosu, za co już teraz z góry dziękujemy!

Jeśli nie możesz się doczekać i chcesz zagłosować przed przeczytaniem artykułu, link jest tutaj.

Pięć złotych zasad Stowarzyszenia Mieszkanicznik

Zbiór złotych zasad Mieszkanicznika powstał na bazie wielu lat doświadczeń i obserwacji Zarządu i członków Stowarzyszenia. Właściciele, którzy stosują je w swoim wynajmie, znacznie rzadziej trafiają na poważne kłopoty. Tym bardziej polecamy stosowanie tych zasad i prezentujemy, jakie innowacyjne sposoby proponuje tu Rendin:

Zasada 1: Selekcja najemcy

System weryfikacji lokatorów Rendin jest oparty na sprawdzaniu, czy dotychczas dana osoba terminowo regulowała płatności. Jeśli kandydat przejdzie pozytywnie weryfikację, oznacza to, że posiada niezbędną wypłacalność do wynajęcia mieszkania i nie ma długów wobec żadnych firm lub osób. To narzędzie zapewnia bezpieczeństwo Rendin. Musimy mieć pewność, że ufamy potencjalnemu najemcy – to my, a nie właściciel nieruchomości, bierzemy na siebie ryzyko związane z jego zachowaniem.

Innowacja Rendin:

Jak widzisz, zależy nam na tym, aby wynajmujący podpisał umowę z rzetelnym kandydatem, tak samo bardzo, jak samemu wynajmującemu. Robimy to systemowo, sprawdzając dostępne bazy danych, więc nie musisz robić tego samemu, szukając informacji o kandydacie. Korzystając z Rendin, zrobimy to za Ciebie.

Weryfikacja na podstawie twardych danych to jednak nie wszystko. Po tym, jak wybierzesz spośród kandydatów o pozytywnej weryfikacji kogoś, do kogo zadzwonisz umówić pokazanie mieszkania, zaufaj też swojej intuicji. Często osobiste wyczucie bardzo dobrze dopełni naszą systemową weryfikację.

Ikona umowy Rendin i dwójki osób, najemcy i wynajmującego, na złotym tle

Zasada 2: Dobra umowa

Na platformie Rendin można podpisać tylko umowy na czas określony, co pomaga nam zagwarantować bezpieczeństwo i prostotę. Umowy Rendin mogą trwać od 3 miesięcy do 10 lat. Po upływie czasu, na jaki została zawarta umowa, zostaje ona automatycznie rozwiązana. Oczywiście mimo że umowy mają określony czas trwania, za zgodą obu stron najem może zostać zakończony w dowolnym momencie.

Innowacja Rendin:

Umowę w naszej aplikacji wygenerujesz na sprawdzonym szablonie. To samo dotyczy protokołu przekazania mieszkania. Podpisanie dokumentów odbywa się także online. Możesz to zrobić na smartfonie, albo z przeglądarki komputera.

Oprócz tego, naszą umowę sporządzili prawnicy i na bieżąco aktualizujemy ją, w myśl zasady, że jedyną stałą jest zmiana. Rynek jest dynamiczny a w naszej praktyce mamy do czynienia z wieloma różnymi sytuacjami, pojawiającymi się w relacjach najmu. Dzięki temu dostosowujemy dokumenty tak, aby odzwierciedlały realne potrzeby i zabezpieczały obie strony relacji najmu jak najlepiej.

Najem okazjonalny zabezpiecza Cię lepiej na wypadek eksmisji lokatora

Umowa najmu okazjonalnego daje dużo szersze zabezpieczenie wynajmującemu, w porównaniu ze zwykłą umową najmu. Szczególnie w kwestii ewentualnej eksmisji lokatora i odzyskania mieszkania. Oprócz standardowych zapisów, obecnych także w zwykłej umowie najmu, w najmie okazjonalnym lokator składa oświadczenie w formie aktu notarialnego, o dobrowolnym poddaniu się egzekucji i wskazuje adres lokalu zastępczego, do którego wyprowadzi się w przypadku zakończenia umowy. Daje to możliwość szybkiego odzyskania mieszkania od niepłacącego lokatora, który nie ma tu podstaw prawnych do uchylania się od wyprowadzki.

Umowa najmu okazjonalnego może być ustawowo zawarta tylko na czas określony. W Rendin można ją zawrzeć na okres od 3 miesięcy do 10 lat.

Zwykła umowa najmu

Zwykła umowa najmu w Rendin podpisywana jest także na czas określony. Strony zawierają tu swoje postanowienia, generując umowę na standardowym szablonie w aplikacji, a relacja najmu jest tu chroniona standardową usługą zabezpieczenia najmu Rendin.

Zasada 3: Pobranie kaucji

Wg nas kaucja nie wystarczy, by zabezpieczyć właściciela mieszkania na wynajem. Nawet, jeśli pobierzesz trzykrotność czynszu, a trafisz na nieuczciwego najemcę, który przestanie Ci płacić, to procedury wypowiedzenia umowy możesz rozpocząć najwcześniej po tym, jak lokator nie rozliczy się za trzy okresy rozliczeniowe. Więc już wtedy cała kaucja, zakładając, że uda Ci się pozbyć takiego lokatora, pójdzie na zaległości w zapłacie czynszu.

Z doświadczenia wiemy, że taki lokator zwykle pozostawia za sobą zniszczenia w mieszkaniu, za które też nie chce się rozliczyć. W efekcie będziesz po prostu stratny a kosztem będą też Twoje stracone nerwy.

Innowacja Rendin:

Kaucję zastąpiliśmy opłatą w wysokości 2,5% miesięcznego czynszu. Jest opłacana co miesiąc do końca trwania okresu umowy najmu. Usługę opłaca lokator. (Umieszczając w umowie odpowiedni zapis, może to jednak robić właściciel.)

Jeśli lokator mimo pozytywnej weryfikacji przestanie płacić, albo dokona zniszczeń i się z nich nie rozliczy, Rendin pokrywa te straty wobec wynajmującego do dziesięciokrotności wysokości czynszu.

Dodatkowo, gdy pojawią się jakiekolwiek problemy, do dyspozycji naszych klientów jest nasz zespół prawny, który wesprze Cię w ich rozwiązaniu.

Czytaj więcej: Rendin: Ochrona wynajmu silniejsza niż kaucja

Ikony: sprinter i stoper na złotym tle

Zasada 4: Szybka reakcja

Nasza obsługa klienta jest dostępna przed, w trakcie i po zakończeniu relacji najmu. Zawsze uczulamy naszych wynajmujących, aby gdy tylko pojawią się jakiekolwiek problemy, od razu reagowali.

Należy zacząć or rozmowy z najemcą. Możliwe, że nawet nie jest świadom, że w jakiś sposób narusza warunki relacji najmu. Jeśli jednak widać, że ma kłopoty z płatnością czynszu, albo ewidentnie łamie postanowienia umowy albo inne przepisy regulujące wynajem, należy bezzwłocznie przystąpić do ich rozwiązania. Jeśli nie pomoże pierwszy kontakt z drugą stroną umowy, wystarczy skontaktować się z Obsługą Klienta Rendin.

Innowacja Rendin:

Podpisując umowę z wykorzystaniem naszej usługi, procedurę rozwiązania umowy rozpoczniesz już po miesiącu od momentu, gdy najemca nie rozliczy się za najem. Zwykle trzeba na to czekać aż trzy miesiące, więc zyskujesz tu dużo czasu. Nasz zespół od razu przystąpi do działania.

Sprawdzimy sprawę, spróbujemy polubownie rozwiązać problem, a jeśli to się nie uda, przygotujemy stosowne pisma, dokumenty i krok po kroku przeprowadzimy Cię przez formalności, aby jak najszybciej pozbyć się problemu a strata była jak najniższa.

Jeśli podpisałeś umowę przez Rendin, to strata nawet nie jest Twoja, bo my pokrywamy zaległości finansowe i zniszczenia wobec Ciebie i to my dalej rozliczamy się z najemcą.

Zasada 5: Wiedza, ludzie, kontakty, wzajemne wsparcie

Swojego czasu małą kontrowersję wzbudziła nasza reklama, mówiąca, że mamy 3 tysiące lat doświadczenia w umowach najmu. Oczywiście nie istnieliśmy już tysiąc lat przed naszą erą, ale ówczesna suma umów, pomnożona przez średni czas trwania dawała 3000 lat.

O ile tamta reklama miała przykuwać uwagę, to ważne jest, że mając tak wielu klientów, spotykamy się z ogromną liczbą różnych problemów, jakie powstają między stronami w ich relacjach najmu. Niektórych z nich nawet ciężko byłoby wymyślić, gdybyśmy dostali takie zadanie. A jednak się pojawiają a my, bogatsi o doświadczenia rozwiązywania różnorodnych problemów, możemy lepiej zabezpieczać naszych klientów.

Innowacja Rendin:

Oprócz wspomnianego wyżej hurtowego zbierania doświadczeń, dzięki któremu możemy lepiej wspierać strony relacji najmu, nie próbujemy udoskonalać koła. Wzajemne relacje powinny opierać się na zaufaniu, współpracy, rzetelnym, otwartym podejściu do innych i dzieleniu się wiedzą. I to właśnie staramy się robić na każdym polu działalności Rendin.

Najsilniej objawia się to w skuteczności rozwiązywania problemów z najemcami na drodze polubownych negocjacji. Często powtarzamy, że otwarta dłoń działa lepiej, niż ta zaciśnięta, trzymająca wezwanie do zapłaty.