Szukasz wzoru protokołu zdawczo-odbiorczego?

Skorzystaj z darmowego, sprawdzonego protokołu, przygotowanego dla Ciebie przez prawników Rendin.

Cieszymy się zaufaniem tysięcy wynajmujących

Liczby nie kłamią. Ochrona umów najmu od Rendin to najlepszy sposób, by zapewnić sobie bezpieczeństwo oraz spokój, kiedy wynajmujesz swoją nieruchomość.

Nr 1
najlepsza platforma ochrony najmu
13 000+
wynajmujących dołączyło do Rendin
48 000+
zweryfikowanych lokatorów

Bezcenna ochrona najmu

w niskiej cenie

Wybierz miesięczny czynsz za Twój lokal przy pomocy suwaka i sprawdź 
wysokość ochrony, jaką otrzymasz, gdy podpiszesz umowę najmu na Rendin.

Zwykła umowa najmu
Opłata
Opłata Rendin (miesięczna) 87,50 Brak
Ochrona
Gwarancja płatności czynszu do35 000 do3500
Rekompensata za szkody w lokalu do35 000 do3500
Gwarancja płatności mediów do35 000 do3500
Rekompensata za rażące zaniedbanie do35 000 do3500
Wsparcie klienta i pomoc prawna
Automatyczna weryfikacja lokatora nie
Pomoc działu wsparcia klienta nie
Wezwania i zawiadomienia dla lokatora nie
Pomoc prawna w trakcie wynajmu nie
Analiza prawna w przypadku problemów nie
Wsparcie w rozwiązaniu umowy najmu nie
Porady i wsparcie w eksmisji lokatora nie
Koszt pomocy prawnej (jeśli jest potrzebna) BrakDo 50 000 zł

Protokół zdawczo - odbiorczy mieszkania zabezpiecza najem

Kiedy wynajmujesz nieruchomość, powierzasz lokatorowi swój majątek wart co najmniej kilkaset tysięcy złotych. Zabezpiecz się, dokumentując stan lokalu na początku najmu oraz po jego zakończeniu.

Dzięki opisowi oraz zdjęciom wnętrza zawartym w protokole zdawczo - odbiorczym łatwiej udowodnisz zabrudzenia, uszkodzenia i zniszczenia powstałe z winy lokatora, za które powinien Ci on zapłacić.

Czy kaucja wystarczy na pokrycie szkód w Twoim mieszkaniu?

W przypadku najmu zwykłego zgodnie z prawem kaucja może wynieść maksymalnie równowartość 12 miesięcznych czynszów. W najmie okazjonalnym jest to mniej, bo jedynie 6 miesięcznych czynszów.

Najczęściej kaucja to jednak równowartość miesięcznego czynszu, ponieważ im większego depozytu oczekuje wynajmujący, tym mniej znajdzie chętnych, z powodu wysokiego progu finansowego.

Taka kwota nie wystarczy na pokrycie kosztów strat, jeśli po zakończonym najmie w mieszkaniu trzeba będzie malować ściany, wymienić meble, itp. a lokator nie weźmie odpowiedzialności za spowodowane przez siebie szkody.

Możesz zabezpieczyć się lepiej razem z Rendin.

Jarosław Kwiecień
Wynajmujący

Rendin to nie tylko wsparcie na etapie przed i w trakcie podpisania umowy, ale również bardzo ważne wsparcie podczas trwania umowy.

O tym przekonałem się kiedy pojawiły się problemy. Współpracując z Rendin nie pozostałem sam.

Przedstawiciel Rendin okazał się sprawnym i skutecznym negocjatorem. Problemy zostały rozwiązane, a ja dalej wynajmuję mieszkanie.

Dokumenty potrzebne do wynajmu mieszkania

Protokół zdawczo odbiorczy

To jeden z najważniejszych dokumentów obok samej umowy najmu. Protokół zdawczo odbiorczy mieszkania musi zostać przygotowany i podpisany przez wynajmującego i lokatora podczas przekazania wynajmowanej nieruchomości. Rejestruje on aktualny stan nieruchomości w momencie wprowadzenia się do mieszkania, zawiera zdjęcia i listę sprzętów w mieszkaniu oraz aktualne odczyty liczników.

Wypowiedzenie umowy najmu

W Rendin podpisać można umowy najmu na czas określony. Są one dużo bezpieczniejsze niż umowa bezterminowa, zaś najem okazjonalny może być podpisany jedynie na czas określony. Co do zasady, nie można jednostronnie wypowiedzieć umowy najmu, ale strony mogą to zrobić za obopólnym porozumieniem i w formie pisemnej. Dla naszych klientów, w razie potrzeby, takie pismo przygotowuje bezpłatnie zespół prawny Rendin.

Wezwanie do zapłaty czynszu

Mamy nadzieję, że żaden z naszych wynajmujących nie będzie musiał nigdy użyć tego dokumentu. Do tego właśnie służy weryfikacja najemców Rendin. Dobrze jednak wiedzieć, jak postępować, gdy najemca nie płaci czynszu. W takiej sytuacji należy zacząć od pisemnego przypomnienia o obowiązkach i ostrzeżenia, że jeśli zaległość będzie obejmowała trzy okresy płatności, będzie to stanowić podstawę do rozwiązania umowy najmu między stronami.

Jak korzystać z Rendin?

1

DODAJ SWOJĄ NIERUCHOMOŚĆ

To nic trudnego. Potrzebujemy tylko najważniejszych informacji, takich jak adres czy liczba pokojów.

2

Wybierz NAJEMCĘ I DODAJ GO DO UMOWY

Dostaniesz powiadomienie o każdym zweryfikowanym kandydacie. Wybierz jednego z nich i dodaj go do umowy.

3

DODAJ WARUNKI SPECJALNE UMOWY

Wypełnij pola obowiązkowe i wpisz dodatkowe warunki umowy najmu, jeśli uważasz jakieś za konieczne.

4

PODPISZ UMOWĘ

Podpis elektroniczny trwa tylko chwilę. W przypadku najmu okazjonalnego konieczne jest podpisanie własnoręczne.

5

PRZYGOTUJ PROTOKÓŁ ZDAWCZO-ODBIORCZY

Opisz stan lokalu, dodaj aktualne zdjęcia, stany liczników i inne ważne informacje. Poproś lokatora o jego podpis.

Jarosław Kwiecień

Wynajmujący

Rendin to nie tylko platforma technologiczna usprawniająca zawarcie umowy pomiędzy wynajmującym a najemcą, to przede wszystkim zespół profesjonalistów i nowoczesne know-how bezpiecznego wynajmu mieszkania. Przekonałem się o tym, kiedy pojawiły się problemy. Współpracując z Rendin, nie pozostałem sam. Przedstawiciel Rendin okazał się sprawnym i skutecznym negocjatorem – problemy zostały rozwiązane. Po zdobytych doświadczeniach uważam, że warto skorzystać z nowoczesnych rozwiązań oraz umiejętności i wiedzy zespołu Rendin. Dlatego polecam wynajęcie mieszkania przez platformę Rendin.

Jakub Kowalski

Wynajmujący

Jeśli firma po prostu weryfikuje lokatora, ale nie daje żadnych gwarancji, nie daje mi to poczucia pewności. W przypadku Rendin mam pewność, że zależy Wam na odpowiednim przeprowadzeniu weryfikacji, bo później bierzecie odpowiedzialność finansową za tę osobę.

Sebastian Oswald

Wynajmujący

Lubię nowe rozwiązania i od razu spodobało mi się zabezpieczenie najmu Rendin. Nie ma drugiego takiego rozwiązania na rynku, a przekonuje mnie też to, że firma pochodzi z Estonii, czyli wylęgarni dobrych startupów. Szybko odpowiadają na pytania, a aplikacja jest intuicyjna i przyjazna. Polecam.

Karolina Drąg

Wynajmujący

Polecam nie tylko ze względu na poręczenie do Rendin, ale też ze względu na świetną obsługę klienta. W bardzo długiej rozmowie, gdzie miałam dużo pytań, dostałam wszystkie odpowiedzi wyczerpująco i w miły sposób. Polecam szczególnie jeśli nie ma się jeszcze doświadczenia z wynajmowaniem mieszkań.

Tadeusz Kula

Wynajmujący

Straciłem 4 miesiące czynszu i opłat. Nie miałem zabezpieczenia Rendin. Z nową umową już będę miał.

Anna Kisicka-Turkuła

Wynajmujący

Polecam współpracę z platformą Rendin, wsparcie prawników od samego początku do końca w procesie najmu, mam nadzieję na udaną dalszą współpracę. :)

Barbara Sarnecka

Wynajmujący

Profesjonalne podejście do tematu , kopalnia wiedzy dla niewprawnych wynajmujących i najemców oraz kompetentna załoga firmy. Polecam.

Gabriela Kielak

Wynajmujący

Bardzo pomocna firma przy wynajmie mieszkania, weryfikacja potencjalnych kandydatów. Szybko i wyczerpująco odpowiadają na pytania. Wszystkie dokumenty w jednym miejscu w dostępnej, intuicyjnej aplikacji. Polecam dla wynajmujących jak i dla lokatorów.

Marta Danielewicz

Wynajmujący

Bardzo polecam wynajem mieszkania za pośrednictwem platformy Rendin. Zawarcie umowy było bardzo szybkie i bezproblemowe, ale co ważniejsze została ona zawarta dopiero po pozytywnej weryfikacji najemcy. Dodatkowo umowa została przygotowana w oparciu o aktualne przepisy prawa, więc nie musieliśmy się obawiać, że z naszej strony coś zostanie pominięte. W trakcie całego procesu mogliśmy liczyć w każdym momencie na bardzo profesjonalną pomoc naszego opiekuna, za co bardzo dziękujemy.

Artur Dolecki

Wynajmujący

Bezstresowe ogarnięcie umowy najmu, i “święty spokój” po jej podpisaniu. Tego szukałem.

Dorota Was

Wynajmujący

Polecam współpracę z Rendin Polska. Dobra komunikacja, wsparcie w rozwiązywaniu problemów, mili ludzie. :)

Piotr Stachowiak

Wynajmujący

Robią to co obiecują. Miałem problem z lokatorem i pomogli zakończyć szybko umowę. Były małe zniszczenia i zostały pokryte przez Rendin.

Filip Kowarski

Wynajmujący

Straty finansowe powodowane przez nieuczciwego najemcę mogą być naprawdę duże. To nie tylko niezapłacony czynsz i koszty remontu zdewastowanego lokalu, ale też pieniądze, których nie zarobiliśmy przez przestój potrzebny na remont i znalezienie nowego najemcy. Na szczęście żyjemy w ciekawych czasach i kiedy pojawia się problem, szybko znajduje się ktoś, kto ten problem chce rozwiązać. Rozwiązanie proponowane przez Rendin jest na tyle ciekawe, że wynająłem przez platformę cztery mieszkania.

Michał Korneszczuk

Wynajmujący

Wynajmuje przez Rendin od 3 miesięcy. Fajny proces i duża pomoc w przygotowaniu dokumentów.

Małgorzata Lindner

Wynajmujący

Z czystym sumieniem daję 5/5 gwiazdek. Dobra obsługa klienta, wygodny interfejs, łatwość poruszania się po platformie i przede wszystkim usługa, która rozwiązuje mój problem. Myślałam o ubezpieczeniu wynajmu, ale zabezpieczenie płatności i to, że nie jestem sama w razie problemu, tylko mam wsparcie prawników przekonało mnie bardziej. Przydało się już od początku, gdy miałam pytania na etapie samego pójścia do notariusza z umową najmu okazjonalnego. Mogę zdecydowanie polecić.

Andrzej Wasilewski

Wynajmujący

Firmę polecili mi znajomi, którzy wynajmują poprzez Rendin i są zadowoleni. Też wynająłem swoje mieszkanie i też jestem zadowolony. Na razie nie mam problemów z lokatorem, więc brak doświadczeń jak rozwiązują takie sytuacje, ale miałam wsparcie obsługi klienta od początku przy zawieraniu umowy, więc mam nadzieję, że tak też będzie gdyby pojawiły się jakieś problemy.