← Powrót do artykułów

Dwa typy problematycznych najemców i jak poradził sobie z nimi Rendin

11.03.2021

Treści w tym artykule mogą być nieaktualne!
Dwa typy problematycznych najemców i jak poradził sobie z nimi Rendin

Estoński start-up Rendin powstał w zeszłym roku i postawił sobie za misję zrewolucjonizowanie rynku wynajmu nieruchomości poprzez identyfikację potencjalnych problematycznych najemców, standaryzację umów i rozwiązywanie wszelkich problemów, które mogą się pojawić z najemcami. W 2021 roku firma rozpoczyna swoje działania również w Polsce.

Dwa typy problematycznych najemców i jak poradził sobie z nimi Rendin

Estoński start-up Rendin powstał w zeszłym roku i postawił sobie za misję zrewolucjonizowanie rynku wynajmu nieruchomości poprzez identyfikację potencjalnych problematycznych najemców, standaryzację umów i rozwiązywanie wszelkich problemów, które mogą się pojawić z najemcami. W 2021 roku firma rozpoczyna swoje działania również w Polsce.

Ponieważ właściciele nieruchomości na całym świecie codziennie napotykają na podobne problemy i zmagają się z nimi, przyjrzyjmy się kilku najtrudniejszym przypadkom, które firma rozwiązała w Estonii, aby przekonać się, w jaki sposób rozwiązania oferowane przez Rendin mogą przynieść korzyści wynajmującym w Polsce.

Zdemolowane mieszkanie i niezapłacony czynsz

Anna była właścicielką ładnego mieszkania, które postanowiła wynająć. Ponieważ po raz pierwszy miała do czynienia z wynajmem swojej nieruchomości, postanowiła skorzystać z pomocy Rendin. Z perspektywy czasu Anna jest bardzo wdzięczna, że to zrobiła i każdemu poleca, aby również tak postąpił.

"Po pierwsze potrzebowałam pomocy w porozumiewaniu się po rosyjsku i wyjaśnieniu drugiej stronie warunków umowy, ponieważ najemca nie rozumiał estońskiego" - wyjaśniła Anna. Rendin pomógł w kwestiach komunikacyjnych i wkrótce nowy najemca wprowadził się do mieszkania.

Jednak to był dopiero początek i z czasem najemca stał się jeszcze bardziej problematyczny i zaczął zalegać z płatnościami za czynsz. Anna zdecydowała, że będzie chciała wypowiedzieć umowę najmu, ponieważ w przeciągu kilku miesięcy najemca zdążył już zgromadzić pokaźny dług. 

Gdy oznajmiła, że umowa najmu została rozwiązana, a najemca zostanie eksmitowany, ten odmówił opuszczenia mieszkania. Ponadto Anna wkrótce dowiedziała się, że mieszkanie zostało poważnie zniszczone.

Zespół Rendin zajął się tą sprawą i w rezultacie Anna nie poniosła żadnych strat finansowych. Brakujące opłaty za wynajem zostały pokryte, a samo mieszkanie zostało przywrócone do poprzedniego stanu. "Nie mam pojęcia, jak sama poradziłabym sobie z tymi problemami" - powiedziała właścicielka mieszkania.

Zniszczone drzwi, pozrywane tapety i gruntowne sprzątanie

Maria miała jednopokojowe mieszkanie, dla którego znalazła świetnego lokatora. Szybkie prześwietlenie najemcy nie wskazywało na żadne problemy finansowe z przeszłości i kobieta była szczęśliwa, że wkrótce będzie mogła mieć tak wymarzony pasywny dochód. Niestety, sprawy się skomplikowały.

Najpierw pozornie bardzo porządny najemca zaczął zwlekać z zapłatą czynszu, a także nie płacił za większość mediów, za które Maria wystawiała rachunki. Na szczęście właścicielka domu zwróciła się do Rendin przed wynajęciem mieszkania, więc mogliśmy jej szybko pomóc.

Dzięki pomocy Rendin umowa najmu została zakończona, ale niestety podczas przekazywania nieruchomości okazało się, że najemca nie tylko nie płacił czynszu, ale również zniszczył mieszkanie. Dwie pary drzwi i niektóre części tapety musiały zostać całkowicie wymienione, a dodatkowo mieszkanie musiało zostać gruntownie posprzątane. Rendin w pełni zrekompensował Marii wszystkie te szkody.

Uzyskaj pomoc również w przypadku swojej nieruchomości!

Powyższe przykłady pokazują, że bez względu na to, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z wynajmem czy też wynajmujesz swoją nieruchomość od lat, Rendin pomoże Ci uczynić cały proces o wiele łatwiejszym i bezproblemowym. 

Nasza automatyczna weryfikacja najemcy pomaga znaleźć lepszych najemców, cyfrowy protokół zdawczo-odbiorczy ułatwia dokumentowanie stanu nieruchomości, a jak pokazują oba przypadki - jeśli mimo to pojawią się jakieś problemy, jesteśmy z Tobą na każdym kroku i pomagamy je rozwiązać, niezależnie od tego, jak trudne są do rozwiązania.

Rendin dopiero zaczyna swoją działalność na polskim rynku, ale już w najbliższych tygodniach aplikacja wystartuje z pełną funkcjonalnością! Jeśli chcesz być jednym z pierwszych, którzy dowiedzą się o naszych usługach, zapisz się na naszą listę mailingową.